خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/18 - 15:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عنابستانی با اشاره به بیانیه تروئیکای اروپایی:

گستاخی تروئیکای اروپا به دلیل ضعیف دستگاه دیپلماسی کشور است

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس گفت: سه کشور اروپایی به هیچ کدام از تعهدات خود دربرجام پایبند نبودند و در حال حاضر نیز به جای اینکه پاسخگوی عملکرد خود باشند بیانیه صادر می‌کنند و البته این گستاخی هم به دلیل ضعف دستگاه دیپلماسی کشور است.

علی اصغر عنابستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بیانیه تروئیکای اروپایی در پی تصویب قانون اقدام راهبردی در مقابله با تحریم‌ها گفت: چه آن زمانی که آمریکا در برجام بود و چه پس از آنکه از این معاهده خارج شد تفاوتی برای ما ایجاد نشده است؛ چرا که هیچکدام از کشورهای عضو برجام به تعهدات خود عمل نکردند.



نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن افزود: عملکرد منفعلانه دستگاه دیپلماسی کشورمان به نحوی بوده که اروپایی‌ها به خودشان اجازه می‌دهند که در خصوص مسائل ایران هرگونه اظهار نظری را داشته باشند.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تروئیکای اروپایی تصورشان این بوده که باید دائما در موضع قدرت سخن به میان آورند و البته  نظام جمهوری اسلامی ایران هم باید دائم آنها را تحمل کند که این تصورشان نیز غیرعقلانی است.



وی با اشاره به تصویب اقدام راهبردی در مقابله با تحریم‌ها، اظهار کرد: تروئیکای اروپایی بداند که در حال حاضر مجلس شورای اسلامی یک فرصت تاریخی برای آنها در نظر گرفته تا تعهداتی را که بایستی در طول 4 سال گذشته انجام می‌دادند اجرایی کنند.



عنابستانی افزود: سه کشور اروپایی و دیگر اعضای برجام باید اعلام کنند که کدام بخش از این معاهده برای جمهوری اسلامی ایران منفعتی به دنبال داشته؛ ناگفته نماند که کشورهای اروپایی قبل از معاهده برجام روزانه نفت ایران را خریداری می‌کردند، اما در حال حاضر نیز تعاملات بانکی ما با آنها مسدود است و حتی نتوانستند (اینستکس و SPV) را عملیاتی کنند؛ بنابراین اگر در این دو ماه به تعهدات خود عمل نکنند اجرای پروتکل الحاقی را متوقف خواهیم کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 309563
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار